Środa 14.04.2021r.
Temat kompleksowy: „Z kulturą za pan brat”
Temat dnia: „W teatrze”
Cele:
- Poznanie pojęć związanych z teatrem: scena, widownia, aktor, rekwizyty, dekoracja, kostiumy;
- Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8;
- Rozwijanie percepcji wzrokowej;
- Rozwijanie małej motoryki.
- Zabawy poranne:
„Muzyczna gimnastyka w podskokach”
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
- Po co jest teatr” – słuchanie wiersza Joanny Kulmowej.
„Po co jest teatr”
Ta drabina to schody do nieba,
a ta miska pod schodami to księżyc.
Tamten miecz to zwyczajny pogrzebacz,
a z garnków są hełmy rycerzy.
Ale kto w te czary nie uwierzy?
To jest teatr.
A teatr jest po to,
żeby wszystko było inne niż dotąd.
Żeby iść do domu w zamyśleniu,
w zachwycie.
I już zawsze w misce księżyc widzieć…
- Rozmowa na temat utworu.
Rodzic zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: O jakim miejscu opowiada wiersz? Co niezwykłego dzieje się w teatrze? Po co jest teatr?
- „W teatrze” – oglądanie prezentacji edukacyjnej,
- https://www.youtube.com/watch?v=EzCWzeIYJZY
oraz filmu „Jak powstaje spektakl teatralny?”
https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0
- „Zatrzymujemy przedstawienie” – zabawa ruchowa.
Dziecko porusza się według rytmu podanego przez Rodzica. Podczas przerwy w muzyce staje nieruchomo jak zatrzymana klatka filmu.
- „Liczymy w parach” – zabawa matematyczna.
Dziecko i Rodzic dobierają się w pary. Para ma do dyspozycji komplet 10 liczmanów (makaron, fasola, spinacze itp.), kartki z liczbami od 1 do 8. Najpierw Rodzic układa zadanie do wykonania przez dziecko. Dziecko wykonuje je za pomocą liczmanów. Następnie dziecko próbuje ułożyć zadanie do wykonania przez Rodzica, który również wykonuje je za pomocą liczmanów.
- „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.
Rodzic ma do dyspozycji 2 drewniane łyżki. Dziecko realizuje rytm podany przez Rodzica. Podczas przerwy w muzyce słucha, ile razy Rodzic uderzy, i tyle samo razy wykonują podane ćwiczenie, np.: skłony, przysiady, pajacyki, podskoki.
- „Kupujemy bilety” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic przygotowuje bilety z zaznaczonym rzędem i miejscem (np. 3 rzędy po 8 krzeseł). Dziecko dostaje 40 liczmanów. Rodzic sprzedaje dziecku bilety – jeden bilet to 8 liczmanów. Dziecko kupuje u Rodzica bilet i płaci odliczonymi liczmanami.
- Praca z kartą pracy – przeliczanie elementów, odzwierciedlanie liczby za pomocą symboli. Rozwijanie percepcji wzrokowej.
Wpisz właściwy numer fotela. Policz ile jest kapeluszy, masek, koszy z kwiatami, sukien i serc i narysuj w ramkach odpowiednią liczbę kresek.
- Praca w ZG61 – rysowanie obrazka po kropkach i po śladzie. Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
- Dla chętnych kolorowanki