Środa 14.04.2021r.

Temat kompleksowy: „Z kulturą za pan brat”

Temat dnia: „W teatrze”

 

 

Cele:

  1. Poznanie pojęć związanych z teatrem: scena, widownia, aktor, rekwizyty, dekoracja, kostiumy;
  2. Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8;
  3. Rozwijanie percepcji wzrokowej;
  4. Rozwijanie małej motoryki.

 

  • Zabawy poranne:

„Muzyczna gimnastyka w podskokach”

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

  • Po co jest teatr” – słuchanie wiersza Joanny Kulmowej.

„Po co jest teatr”

Ta drabina to schody do nieba,
a ta miska pod schodami to księżyc.
Tamten miecz to zwyczajny pogrzebacz,
a z garnków są hełmy rycerzy.

Ale kto w te czary nie uwierzy?

To jest teatr.
A teatr jest po to,
żeby wszystko było inne niż dotąd.
Żeby iść do domu w zamyśleniu,
w zachwycie.

I już zawsze w misce księżyc widzieć…

 

  • Rozmowa na temat utworu.

Rodzic zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: O jakim miejscu opowiada wiersz? Co niezwykłego dzieje się w teatrze? Po co jest teatr?

oraz  filmu „Jak powstaje spektakl teatralny?”

 

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

 

  • „Zatrzymujemy przedstawienie” – zabawa ruchowa.

Dziecko porusza się według rytmu podanego przez Rodzica. Podczas przerwy w muzyce staje nieruchomo jak zatrzymana klatka filmu.

  • „Liczymy w parach” – zabawa matematyczna.

Dziecko i Rodzic dobierają się w pary. Para ma do dyspozycji komplet 10 liczmanów (makaron, fasola, spinacze itp.), kartki z liczbami od 1 do 8. Najpierw Rodzic układa zadanie do wykonania przez dziecko. Dziecko wykonuje je za pomocą liczmanów. Następnie dziecko próbuje ułożyć zadanie do wykonania przez Rodzica, który również wykonuje je za pomocą liczmanów.

  • „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.

Rodzic ma do dyspozycji 2 drewniane łyżki. Dziecko realizuje rytm podany przez Rodzica. Podczas przerwy w muzyce słucha, ile razy Rodzic uderzy, i tyle samo razy wykonują podane ćwiczenie, np.: skłony, przysiady, pajacyki, podskoki.  

  • „Kupujemy bilety” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje bilety z zaznaczonym rzędem i miejscem (np. 3 rzędy po 8 krzeseł). Dziecko dostaje 40 liczmanów. Rodzic sprzedaje dziecku bilety – jeden bilet to 8 liczmanów. Dziecko kupuje u Rodzica bilet i płaci odliczonymi liczmanami.

  • Praca z kartą pracy – przeliczanie elementów, odzwierciedlanie liczby za pomocą symboli. Rozwijanie percepcji wzrokowej.

Wpisz właściwy numer fotela. Policz ile jest kapeluszy, masek, koszy z kwiatami, sukien i serc i narysuj w ramkach odpowiednią liczbę kresek.

  • Praca w ZG61 – rysowanie obrazka po kropkach i po śladzie. Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.

  • Dla chętnych kolorowanki