Data : 15.04.2021 (czwartek)
Temat: Król i królowa.
Cele:
- rozwijanie sprawności manualnej,
- prawidłowe kolorowanie,
- prawidłowe składanie obrazka 6-elementowego
Przebieg zajęć:
I
- Rodzic drukuje dowolnie wybraną kolorowankę korony. Zadaniem dziecka jest prawidłowe, staranne kolorowanie, dobór odpowiednich kolorów.
- Zabawa ruchowo-naśladowcza Jestem postacią…
- Dzieci naśladują, samodzielnie lub po pokazie rodzica, ruchy wymienionych postaci, np.: żołnierza, staruszka, baletnicy, raczkującego maluszka.
II
- Rozmowa na temat królów i królowych ze znanych baśni. (Przed przeczytaniem można przeczytać dowolną bajkę o królu i królowej lub obejrzeć kilka zdjęć tematycznych).
- Jak był ubrany król, którego znacie z baśni?
- Co miał na głowie?
- Jak wyglądała królowa?
- Kto zawsze otaczał króla i królową?
- Gdzie mieszkali?
2. Praca plastyczna Król, Królowa i Ja!
- Rodzic drukuje obrazki (popiersie królowej i króla). Zadaniem dziecka jest dorysowanie oczu, nosa i ust. – Wersja rozszerzona – przygotowanie tych elementów z papieru i przyklejenie w odpowiednich miejscach. Dziecko może przyozdobić koronę, włosy królowej i króla, dorysować kolczyki dla królowej itp. Dziecko nadaje imiona swojemu królowi i królowej.
- Rodzic wycina kształt korony z żółtego papieru i drukuje diamenty (jeżeli jest możliwość, na kolorowym papierze). Zadaniem dziecka jest ozdobienie korony według własnego pomysłu.
III
- Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej.
- Dzieci składają w całość pocięty obrazek na 6 elementów króla lub królowej (dowolna wybrana przez dziecko kolorowanka z Internetu)
- Czytanie literatury dziecięcej.