Data : 15.04.2021 (czwartek)

Temat: Król i królowa.

Cele:

  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • prawidłowe kolorowanie,
  • prawidłowe składanie obrazka 6-elementowego

 

Przebieg zajęć:

I

  1. Rodzic drukuje dowolnie wybraną kolorowankę korony. Zadaniem dziecka jest prawidłowe, staranne kolorowanie, dobór odpowiednich kolorów.
  2. Zabawa ruchowo-naśladowcza Jestem postacią…
  • Dzieci naśladują, samodzielnie lub po pokazie rodzica, ruchy wymienionych postaci, np.: żołnierza, staruszka, baletnicy, raczkującego maluszka.

 

II

  1. Rozmowa na temat królów i królowych ze znanych baśni. (Przed przeczytaniem można przeczytać dowolną bajkę o królu i królowej lub obejrzeć kilka zdjęć tematycznych).
  • Jak był ubrany król, którego znacie z baśni?
  • Co miał na głowie?
  • Jak wyglądała królowa?
  • Kto zawsze otaczał króla i królową?
  • Gdzie mieszkali?

 

2. Praca plastyczna Król, Królowa i Ja!

  • Rodzic drukuje obrazki (popiersie królowej i króla). Zadaniem dziecka jest dorysowanie oczu, nosa i ust. – Wersja rozszerzona – przygotowanie tych elementów z papieru i przyklejenie w odpowiednich miejscach. Dziecko może przyozdobić koronę, włosy królowej i króla, dorysować kolczyki dla królowej itp. Dziecko nadaje imiona swojemu królowi i królowej.
  • Rodzic wycina kształt korony z żółtego papieru i drukuje diamenty (jeżeli jest możliwość, na kolorowym papierze). Zadaniem dziecka jest ozdobienie korony według własnego pomysłu.

 

 

 

 

 

 

III

  1. Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej.
  • Dzieci składają w całość pocięty obrazek na 6 elementów króla lub królowej (dowolna wybrana przez dziecko kolorowanka z Internetu)
    1. Czytanie literatury dziecięcej.

 

Od nauczyciela wspomagającego:

  • Podczas zabawy w naśladowanie rodzic może najpierw pokazać dziecku jak poruszają się dane postacie i poprosić dziecko, aby naśladowało jego ruchy.
  • Pamiętajmy, aby długość bajki czytanej przez rodzica była dostosowana do czasu skupienia dziecka. Pytania do bajki można zadawać na bieżąco.
  • Podczas pracy plastycznej zwracamy uwagę na to, aby dzielić wykonywanie pracy na krótsze etapy, aby dziecko mogło się skoncentrować na pojedynczym poleceniu.