Czwartek 15.04.2021r.

Temat kompleksowy: „Z kulturą za pan brat”

Temat dnia: „Na koncercie”

 

 

Cele:

  1. Rozwijanie poczucia rytmu;
  2. Rozwijanie percepcji wzrokowej,
  3. Rozwijanie słuchu fonematycznego;
  4. Nazywanie instrumentów muzycznych.

 

  • „Rytmiczna rozgrzewka w podskokach”

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

 

  • „Grzeczne słówka” – osłuchanie z piosenką.

https://www.youtube.com/watch?v=Br8mcZ6J1Nw

„Grzeczne słówka”

sł. Agnieszka Galica, muz. Danuta i Karol Jagiełłowie

Już od taty i od mamy,

te trzy słowa dobrze znamy,

które bardzo ważne są dla wszystkich z nas.

Te magiczne słowa trzy,

pewnie znasz je także ty,

używajcie ich na co dzień, proszę was

. Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję,

to zwykle w życiu skutkuje,

niech dobre więc wychowanie,

na zawsze z tobą zostanie. (bis)

Ludzie dobrze wychowani,

tak mówiła nasza pani,

i to prawda, sprawdziliśmy, wierzcie mi,

te trzy słowa dobrze znają

i ich ciągle używają,

więc nie zapominaj o nich także ty.

 Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…

Przestaliśmy już być mali,

więc będziemy nauczali,

jak używać tych magicznych, pięknych słów.

Aby świat był dużo lepszy,

ludzie stali się grzeczniejsi,

by obyczaj ten zagościł u nas znów.

Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…

 

Dziecko aktywnie słucha piosenki. Siedzi wygodnie i wykonuje dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową. Następnie rozmawiamy  na temat treści piosenki. Dziecko realizuje rytm piosenki, klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm na kolanach dwiema złączonymi rękami, ręką wiodącą, ręką drugą i znowu ręką wiodącą. Dzielimy zdania z piosenki na wyrazy i stukamy dłonią o podłogę tyle razy, ile jest wyrazów w danym zdaniu. Następnie dokonujemy analizy i syntezy słuchowej wybranych wyrazów – wyklaskujemy i liczymy sylaby.

 

  • Zagadki dźwiękowe- który z instrumentów muzycznych słyszysz?  

    Rodzic prezentuje dziecku nagranie z instrumentami muzycznymi, zadaniem dziecka jest odgadnąć, jaki instrument gra.

https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM

 

  • „Na koncercie” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic prezentuje dziecku dwa fragmenty filmów z koncertów: muzyki rockowej i muzyki klasycznej. Zadaniem dziecka jest określić, czym różnią się te dwa koncerty, na jakich znanych  instrumentach grali muzycy oraz jak należy się zachować na jednym, a jak na drugim koncercie.

https://www.youtube.com/watch?v=i3MKTm-49uI ( słuchanie rozpoczynamy od drugiej minuty)

https://www.youtube.com/watch?v=TI_P7pnZrJs

Dla chętnych kolorowanki tematyczne do wyboru

https://drukowanka.pl/kolorowanka/koncert-na-gitarze/