Tydzień I
Temat kompleksowy: Jesień w sadzie
Cele ogólne:
– Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na określony temat;
– Poszerzenie wiedzy na temat owoców dojrzewających jesienią oraz poznanie sposobów przechowywania żywności;
– Wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w sadownictwie;
– Rozwijanie umiejętności klasyfikacji, przeliczania oraz odwzorowywania;
– Kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej.
Tydzień II
Temat kompleksowy: Jesień w ogrodzie
Cele ogólne:
– Rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych warzyw oraz tworzenie zdrobnień i zgrubień od nazw warzyw
– Rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw (skórka, pestka, miąższ)
– Odróżnianie, które warzywa rosną pod ziemią, a które nad ziemią;
– Kształtowanie poczucia „pulsu” w muzyce.
Tydzień III
Temat kompleksowy: Jesienny krajobraz
Cele ogólne:
– Odróżnianie środowiska parku i lasu oraz poznanie skarbów jesieni;
– Poszerzenie wiedzy o zachowaniu w sytuacji znalezienia cudzej własności ;
– Poszerzenie słownika czynnego o pojęcia związane z ptakami;
– Określanie liczebności zbiorów: „mniej, więcej, tyle samo”;
– Utrwalenie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie.
Tydzień IV
Temat kompleksowy: Deszczowa pogoda
Cele ogólne:
– Przypomnienie wiadomości o zmianach zachodzących w przyrodzie późną jesienią, wprowadzenie pojęcia „troska”;
– Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami, określanie emocji ;
– Poznanie znaczenia słowa „szaruga”, rozwijanie słownictwa;
– Ćwiczenie i podawanie nazw kierunków w przestrzeni;
– Utrwalenie wiedzy skąd się biorą kałuże;
– Utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie;
– Doskonalenie umiejętności pracy w parach.