Tydzień I

Temat kompleksowy: „Jesień w sadzie”

Cele ogólne:

  • poszerzenie wiedzy o owocach dojrzewających jesienią, poznawanie nazw niektórych drzew owocowych,
  • poznanie niektórych sposobów utrwalania żywności,
  • sensoryczne poznawanie liści, rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
  • kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności liczenia,
  • rozpoznawanie i układanie litery „o,” „O”, rozwijanie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, analizy sylabowej, określanie głoski w nagłosie,
  • rozpoznawanie cyfry 1, określanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby, doskonalenie umiejętności liczenia.

Tydzień II

Temat kompleksowy: „ Jesień w ogrodzie”

Cele ogólne:

  • poznanie niektórych warzyw i ich właściwości, tworzenie zbiorów, przeliczanie,
  • rozpoznawanie jadalnych części roślin, odróżnianie, które z nich rosną pod ziemią, a które nad ziemią,
  • rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw: skórki, pestek, miąższu, doskonalenie sprawności językowej i manualnej, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z warzywami, rozwijanie ciekawości badawczej,
  • rozpoznawanie i układanie litery „a,” „A”, rozwijanie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, analizy sylabowej, określanie głoski w nagłosie,

Tydzień III

Temat kompleksowy: „ Tydzień muzyki”

Cele ogólne:

  • uwrażliwienie dzieci na otaczające je dźwięki, obserwację otoczenia,
  • odkrywanie przyjemności ze świadomego obcowania z muzyką,
  • rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej,
  • rozwijanie umiejętności rozróżniania barwy dźwięków,
  • rozwijanie poczucia rytmu, inwencji twórczej.

 

Tydzień IV

Temat kompleksowy: „Jesienny krajobraz”

Cele ogólne:

  • utrwalenie wiedzy o zmianach w przyrodzie jesienią,
  • odróżnianie środowiska parku i lasu, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie percepcji słuchowej, rozwijanie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząt,
  • utrwalenie informacji o skarbach jesieni, doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych wcześniej liter, ćwiczenie pamięci,
  • poznanie kształtu litery „i”, „I”, rozpoznawanie jej, doskonalenie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie cyfry 2, określanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby, rozwijanie umiejętności orientacji w budowie ciała, doskonalenie umiejętności liczenia.

 

Tydzień V

Temat kompleksowy: „Deszczowa pogoda”

Cele ogólne:

  • przypomnienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią,
  • utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie,
  • utrwalenie wiedzy o tym, jak się tworzą kałuże, rozwijanie słownika czynnego i słuchu fonematycznego,
  • wprowadzenie litery „e”, „E”, doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, przygotowanie do umiejętności czytania i pisania,
  • rozpoznawanie cyfry 3, rozumienie aspektu kardynalnego i porządkowego cyfry 3.