Tydzień I
Temat kompleksowy: „Jesień w sadzie”
Cele ogólne:
- poszerzenie wiedzy o owocach dojrzewających jesienią, poznawanie nazw niektórych drzew owocowych,
- poznanie niektórych sposobów utrwalania żywności,
- sensoryczne poznawanie liści, rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
- kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności liczenia,
- rozpoznawanie i układanie litery „o,” „O”, rozwijanie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, analizy sylabowej, określanie głoski w nagłosie,
- rozpoznawanie cyfry 1, określanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby, doskonalenie umiejętności liczenia.
Tydzień II
Temat kompleksowy: „ Jesień w ogrodzie”
Cele ogólne:
- poznanie niektórych warzyw i ich właściwości, tworzenie zbiorów, przeliczanie,
- rozpoznawanie jadalnych części roślin, odróżnianie, które z nich rosną pod ziemią, a które nad ziemią,
- rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw: skórki, pestek, miąższu, doskonalenie sprawności językowej i manualnej, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z warzywami, rozwijanie ciekawości badawczej,
- rozpoznawanie i układanie litery „a,” „A”, rozwijanie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, analizy sylabowej, określanie głoski w nagłosie,
Tydzień III
Temat kompleksowy: „ Tydzień muzyki”
Cele ogólne:
- uwrażliwienie dzieci na otaczające je dźwięki, obserwację otoczenia,
- odkrywanie przyjemności ze świadomego obcowania z muzyką,
- rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej,
- rozwijanie umiejętności rozróżniania barwy dźwięków,
- rozwijanie poczucia rytmu, inwencji twórczej.
Tydzień IV
Temat kompleksowy: „Jesienny krajobraz”
Cele ogólne:
- utrwalenie wiedzy o zmianach w przyrodzie jesienią,
- odróżnianie środowiska parku i lasu, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie percepcji słuchowej, rozwijanie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząt,
- utrwalenie informacji o skarbach jesieni, doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych wcześniej liter, ćwiczenie pamięci,
- poznanie kształtu litery „i”, „I”, rozpoznawanie jej, doskonalenie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie cyfry 2, określanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby, rozwijanie umiejętności orientacji w budowie ciała, doskonalenie umiejętności liczenia.
Tydzień V
Temat kompleksowy: „Deszczowa pogoda”
Cele ogólne:
- przypomnienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią,
- utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie,
- utrwalenie wiedzy o tym, jak się tworzą kałuże, rozwijanie słownika czynnego i słuchu fonematycznego,
- wprowadzenie litery „e”, „E”, doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, przygotowanie do umiejętności czytania i pisania,
- rozpoznawanie cyfry 3, rozumienie aspektu kardynalnego i porządkowego cyfry 3.