MIESIĘCZNY PLAN PRACY

LISTOPAD 2023

TRZYLATKI 

Tydzień I. DESZCZOWA POGODA

  • przypomnienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie późną jesienią, wprowadzenie pojęcia przeprosiny, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami, rozwijanie umiejętności nazywania emocji, ćwiczenie wyobraźni, rozwijanie empatii, doskonalenie umiejętności opisywania emocji
  • poznanie znaczenia słowa szaruga, doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności wygrywania i przegrywania podczas zabawy, rozwijanie współpracy
  • ćwiczenie i nazywanie kierunków w przestrzeni, poruszanie się według instrukcji, rozwijanie słownictwa, rozwijanie samodzielności, rozwijanie współpracy

Tydzień II. MAŁA I DUŻA OJCZYZNA

  • poznanie pojęć: mapa, Polska, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z Polską, rozwijanie wrażliwości
  • poszerzanie wiedzy o wyglądzie miast, poznanie niektórych liczebników porządkowych, rozwijanie umiejętności prowadzenia eksperymentów, dbałość o bezpieczeństwo swoje
    i innych, rozwijanie odpowiedzialności
  • rozpoznawanie i nazywanie niektórych symboli narodowych, rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, różnicowania faktur dotykiem, doskonalenie współpracy, rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnych i symboli

Tydzień III. TYDZIEŃ SZTUKI PLASTYCZNEJ

  • Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka przez organizowanie sytuacji edukacyjnych umożliwiających eksperymentowanie i nabywanie doświadczeń oraz poznawanie polisensoryczne, stymulujących jego rozwój we wszystkich obszarach.
  • Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą impresji plastycznych.
  • Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej. Uczeń maluje farbami przy użyciu pędzelka, wydziera i przylepia wykorzystując papier/bibułę.

Tydzień IV. W  ŚWIECIE WYOBRAŹNI

  • wprowadzenie pojęcia wyobraźnia, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli gestem, rozwijanie wrażliwości zapachowej, nauka relaksacji, kształtowanie wrażliwości, kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
  • poszerzanie słownika czynnego, rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego, odróżnianie fikcji od rzeczywistości
  • rozumienie pojęcia marzenie, rozwijanie umiejętności przeliczania, świadomości fonologicznej, słownika czynnego, rozwijanie wyobraźni, rozwijanie umiejętności współpracy

 

Tydzień V. PRZYGOTOWANIE DO ZIMY

  • poszerzanie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie mowy komunikatywnej, rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę, budzenie chęci niesienia pomocy ptakom w czasie zimy
  • poznanie podstawowych wiadomości na temat niedźwiedzia, rozwijanie umiejętności podziału wyrazów na sylaby, rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia mięśni narządów artykulacyjnych, kształtowanie sprawności manualnej, integrowanie grupy, niwelowanie strachu przed udziałem w zabawie
  • poszerzanie wiedzy na temat ptaków, kształtowanie umiejętności określania położenia różnych przedmiotów w przestrzeni, wzmacnianie wiary we własne możliwości