TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC WRZESIEŃ DLA PIĘCIOLATKÓW GR. VII
Tydzień I
Temat kompleksowy: : DZIEŃ DOBRY!
Cele ogólne:
- Uważne słuchanie tekstów. Opowiadanie, co się wydarzyło w tekście wcześniej, a co później. Rozumienie ciągu przyczynowo-skutkowego. Rozpoznawanie emocji, rozróżnianie emocji pozytywnych i trudnych.
- Rozwijanie nawyku używania zwrotów grzecznościowych. Wypowiadanie się na temat związany z ilustracjami na planszy.
- Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych. Zainteresowanie zjawiskami i tym, jak działają przedmioty codziennego użytku.
- Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną przez siebie cechę. Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni. Odróżnianie strony prawej i lewej.
- Rozwijanie zdolności manualnych. Współpraca w grupie. Wyrażanie się za pomocą impresji twórczej.
Tydzień II
Temat kompleksowy: W PRZEDSZKOLNEJ SALI
Cele ogólne:
- Rozwijanie spostrzegawczości. Dokonywanie analizy sylabowej.
- Wspólne tworzenie kodeksu grupy za pomocą symboli. Odczuwanie przynależności do grupy.
- Uważne słuchanie opowiadania. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat utworu.
- Naśladowanie ruchem czynności sprzątania. Wyrabianie nawyku sprzątania po skończonej pracy i zabawie.
- Rozwijanie sprawności ruchowej. Utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. Współdziałanie z dziećmi w zabawie.
Tydzień III
Temat kompleksowy: WSPOMNIENIE LATA
Cele ogólne:
- Wypowiadanie się na temat ilustracji. Dopasowywanie przedmiotów zgodnie z przeznaczeniem.
- Kształtowanie poczucia rytmu. Rozwijanie sprawności ruchowej. Słuchanie muzyki. Rozwijanie wyobraźni.
- Odczuwanie przynależności do grupy. Wypowiadanie się na temat przedmiotów oraz ich pochodzenia. Wyrażanie swoich emocji za pomocą słów.
- Porównywanie długości. Współdziałanie w parach.
- Wzbogacanie słownictwa. Utrwalanie nazw kolorów.
Tydzień IV
Temat kompleksowy: JESIEŃ DARY NIESIE
Cele ogólne:
- Klasyfikowanie warzyw ze względu na rodzaj. Szacowanie i porównywanie liczby elementów. Przeliczanie elementów.
- Rozróżnianie wysokości dźwięków. Reagowanie na umówiony sygnał.
- Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
- Klasyfikowanie ze względu na rodzaj. Prawidłowe posługiwanie się kredką. Rozwijanie spostrzegawczości.
- Rozwijanie sprawności ruchowej. Utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. Współdziałanie z dziećmi w zabawie.