TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC WRZESIEŃ DLA PIĘCIOLATKÓW GR. VII

Tydzień I

Temat kompleksowy: : DZIEŃ DOBRY!

Cele ogólne:

  • Uważne słuchanie tekstów. Opowiadanie, co się wydarzyło w tekście wcześniej, a co później. Rozumienie ciągu przyczynowo-skutkowego. Rozpoznawanie emocji, rozróżnianie emocji pozytywnych i trudnych.
  • Rozwijanie nawyku używania zwrotów grzecznościowych. Wypowiadanie się na temat związany z ilustracjami na planszy.
  • Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych. Zainteresowanie zjawiskami i tym, jak działają przedmioty codziennego użytku.
  • Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na wybraną przez siebie cechę. Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni. Odróżnianie strony prawej i lewej.
  • Rozwijanie zdolności manualnych. Współpraca w grupie. Wyrażanie się za pomocą impresji twórczej.

Tydzień II

Temat kompleksowy: W PRZEDSZKOLNEJ SALI

Cele ogólne:

  • Rozwijanie spostrzegawczości. Dokonywanie analizy sylabowej.
  • Wspólne tworzenie kodeksu grupy za pomocą symboli. Odczuwanie przynależności do grupy.
  • Uważne słuchanie opowiadania. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat utworu.
  • Naśladowanie ruchem czynności sprzątania. Wyrabianie nawyku sprzątania po skończonej pracy i zabawie.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej. Utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. Współdziałanie z dziećmi w zabawie.

Tydzień III

Temat kompleksowy: WSPOMNIENIE LATA

Cele ogólne:

  • Wypowiadanie się na temat ilustracji. Dopasowywanie przedmiotów zgodnie z przeznaczeniem.
  • Kształtowanie poczucia rytmu. Rozwijanie sprawności ruchowej. Słuchanie muzyki. Rozwijanie wyobraźni.
  • Odczuwanie przynależności do grupy. Wypowiadanie się na temat przedmiotów oraz ich pochodzenia. Wyrażanie swoich emocji za pomocą słów.
  • Porównywanie długości. Współdziałanie w parach.
  • Wzbogacanie słownictwa. Utrwalanie nazw kolorów.

Tydzień IV

Temat kompleksowy: JESIEŃ DARY NIESIE

Cele ogólne:

  • Klasyfikowanie warzyw ze względu na rodzaj. Szacowanie i porównywanie liczby elementów. Przeliczanie elementów.
  • Rozróżnianie wysokości dźwięków. Reagowanie na umówiony sygnał.
  • Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Klasyfikowanie ze względu na rodzaj. Prawidłowe posługiwanie się kredką. Rozwijanie spostrzegawczości.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej. Utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. Współdziałanie z dziećmi w zabawie.