TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK DLA PIĘCIOLATKÓW

Tydzień I

Temat kompleksowy: „ZWIERZĘTA JESIENIĄ

propagowanie wiedzy przyrodniczej

-zapoznanie z obrazem graficznym litery „A”

-wprowadzenie liczby „1”

-doskonalenie spostrzegawczości i kształtowanie umiejętności liczenia

-poszerzenie wiedzy ogólnej na temat zwierząt

Tydzień II

Temat kompleksowy: „POGODA W KRATKĘ”

doskonalenie umiejętności samodzielnego szukania rozwiązań trudnych sytuacji

-zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „m, M”

-kształtowanie umiejętności tworzenia par i dwuelementowych zbiorów

– zapoznanie z graficznym zapisem liczby „2”

-kształtowanie umiejętności przeprowadzania obserwacji przyrodniczych

-zapoznanie z rożnymi rodzajami zjawisk atmosferycznych

Tydzień III

Temat kompleksowy: „ZDROWIE NA TALERZU”

-kształtowanie umiejętności wyrażania emocji

-zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „t,T”

-doskonalenie umiejętności dbania o własne zdrowie

-zapoznanie z graficznym zapisem liczby „3”

-zapoznanie z monetami 1 zł i 2zł

-kształtowanie umiejętności wyróżniania podziemnych i nadziemnych części roślin

Tydzień IV

Temat kompleksowy: „BAJKOSTWORY I POTWORY”

-kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i podawania ich nazw

-kształtowanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem

-zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „e,E”

-kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 4

-zapoznanie z graficznym zapisem cyfry „4”

-kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości

-rozwijanie dziecięcej reaktywności

-ćwiczenie orientacji w przestrzeni

Tydzień V

Temat kompleksowy: „ALBUM RODZINNY”

-kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty

-kształtowanie umiejętności określania, w jakiej atmosferze dzieci czują się najlepiej

-zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „i,I”

-kształtowanie umiejętności dokonywania prostych obliczeń

-zapoznanie z graficznym zapisem cyfry „5”

-kształtowanie umiejętności określania stopnia pokrewieństwa między poszczególnymi członkami rodziny

– zapoznanie z pojęciem „drzewo genealogiczne”