TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK DLA PIĘCIOLATKÓW
Tydzień I
Temat kompleksowy: „ZWIERZĘTA JESIENIĄ”
–propagowanie wiedzy przyrodniczej
-zapoznanie z obrazem graficznym litery „A”
-wprowadzenie liczby „1”
-doskonalenie spostrzegawczości i kształtowanie umiejętności liczenia
-poszerzenie wiedzy ogólnej na temat zwierząt
Tydzień II
Temat kompleksowy: „POGODA W KRATKĘ”
–doskonalenie umiejętności samodzielnego szukania rozwiązań trudnych sytuacji
-zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „m, M”
-kształtowanie umiejętności tworzenia par i dwuelementowych zbiorów
– zapoznanie z graficznym zapisem liczby „2”
-kształtowanie umiejętności przeprowadzania obserwacji przyrodniczych
-zapoznanie z rożnymi rodzajami zjawisk atmosferycznych
Tydzień III
Temat kompleksowy: „ZDROWIE NA TALERZU”
-kształtowanie umiejętności wyrażania emocji
-zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „t,T”
-doskonalenie umiejętności dbania o własne zdrowie
-zapoznanie z graficznym zapisem liczby „3”
-zapoznanie z monetami 1 zł i 2zł
-kształtowanie umiejętności wyróżniania podziemnych i nadziemnych części roślin
Tydzień IV
Temat kompleksowy: „BAJKOSTWORY I POTWORY”
-kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i podawania ich nazw
-kształtowanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem
-zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „e,E”
-kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 4
-zapoznanie z graficznym zapisem cyfry „4”
-kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
-rozwijanie dziecięcej reaktywności
-ćwiczenie orientacji w przestrzeni
Tydzień V
Temat kompleksowy: „ALBUM RODZINNY”
-kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty
-kształtowanie umiejętności określania, w jakiej atmosferze dzieci czują się najlepiej
-zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „i,I”
-kształtowanie umiejętności dokonywania prostych obliczeń
-zapoznanie z graficznym zapisem cyfry „5”
-kształtowanie umiejętności określania stopnia pokrewieństwa między poszczególnymi członkami rodziny
– zapoznanie z pojęciem „drzewo genealogiczne”