TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK DLA PIĘCIOLATKÓW GR. VII

Tydzień I

Temat kompleksowy: : LECĄ LIŚCIE Z DRZEW

Cele ogólne:

  • Poszerzanie wiedzy na temat zmian zachodzących w przyrodzie jesienią. Zapoznanie z wyglądem wybranych liści drzew i ich owoców.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej. Przestrzeganie reguł zabawy.
  • Wprowadzenie litery a, A na wyrazie podstawowym: album. Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat utworu.
  • Wprowadzenie cyfry 1, kształtowanie pojęcia liczby 1 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.

Tydzień II

Temat kompleksowy: DOBRZE MIEĆ PRZYJACIÓŁ

Cele ogólne:

  • Uważne słuchanie tekstów. Opowiadanie, co się wydarzyło w tekście wcześniej, a co później. Rozumienie ciągu przyczynowo-skutkowego. Odpowiadanie pełnymi zdaniami na pytania. Rozpoznawanie emocji, rozróżnianie emocji pozytywnych i trudnych. Dopasowywanie ilustracji do odpowiednich fragmentów opowiadania.
  • Wprowadzenie litery m, M na wyrazie podstawowym: miska. Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej. Utrzymywanie prawidłowej postawy ciała.
  • Rozwijanie sprawności manualnej. Współdziałanie w zabawie. Posługiwanie się narzędziem pisarskim.

Tydzień III

Temat kompleksowy: ZWIERZAKI MAŁE I DUŻE

Cele ogólne:

  • Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych.
  • Rozwijanie analizy sylabowej. Rozwijanie spostrzegawczości.
  • Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt. Klasyfikacja zwierząt ze względu na pochodzenie.
  • Wprowadzenie litery t, T na wyrazie podstawowym: tygrys. Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Wprowadzenie cyfry 2, kształtowanie pojęcia liczby 2 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.

Tydzień IV

Temat kompleksowy: DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO

Cele ogólne:

  • Odczytywanie znaków drogowych.
  • Rozpoznawanie kształtów figur geometrycznych. Klasyfikowanie ze względu na kształt.
  • Kształtowanie poczucia rytmu. Rozwijanie słuchu muzycznego. Reagowanie ruchem na umówione sygnały. Rozwijanie wyobraźni przestrzennej. Rozwijanie kreatywności.
  • Wprowadzenie litery u, U na wyrazie podstawowym: ulica. Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Orientowanie się w schemacie własnego ciała.

Tydzień V

Temat kompleksowy: BAJKI I LEGENDY

Cele ogólne:

  • Budowanie poprawnych zdań.
  • Inicjowanie samodzielnych zabaw.
  • Wprowadzenie litery l, L na wyrazie podstawowym: lupa. Wykazywanie koordynacji pozwalającej
    na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Wprowadzenie cyfry 3, kształtowanie pojęcia liczby 3 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.
  • Odróżnianie prawdy od fikcji.