TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LISTOPAD DLA PIĘCIOLATKÓW GR. VII

Tydzień I

Temat kompleksowy: : Piękna nasza Polska cała

Cele ogólne:

  • Rozpoznawanie i podawanie nazw symboli narodowych.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej. Przestrzeganie reguł zabawy.
  • Kształtowanie poczucia rytmu. Rozwijanie pamięci słuchowej.
  • Wprowadzenie litery i, I na wyrazie podstawowym: igła. Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat utworu.

Tydzień II

Temat kompleksowy: Szacunek dla innych

Cele ogólne:

  • Rozumienie ciągu przyczynowo-skutkowego. Odpowiadanie pełnymi zdaniami na pytania. Rozpoznawanie emocji, rozróżnianie emocji pozytywnych i trudnych. Dopasowywanie ilustracji do odpowiednich fragmentów opowiadania.
  • Wprowadzenie litery d, D na wyrazie podstawowym: deska. Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie
    i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Wprowadzenie cyfry 4, kształtowanie pojęcia liczby 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej. Utrzymywanie prawidłowej postawy ciała.
  • Kodowanie i dekodowanie informacji.

Tydzień III

Temat kompleksowy: Coraz zimniej, coraz ciemniej

Cele ogólne:

  • Rozpoznawanie zwierząt na ilustracjach. Podział na sylaby Odczytywanie piktogramów.
  • Poszerzanie wiedzy na temat zwyczajów zwierząt leśnych. Klasyfikowanie ze względu na określoną cechę.
  • Wprowadzenie litery e, E na wyrazie podstawowym: ekran. Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie
    i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach.
  • Rozpoznawanie symboli pogodowych. Wyszczególnianie cech pogody.

Tydzień IV

Temat kompleksowy: Wszyscy jesteśmy mikołajami

Cele ogólne:

  • Poszerzanie wiedzy na temat postaci Świętego Mikołaja.
  • Dokonywanie syntezy głoskowej.
  • Wprowadzenie litery u b, B na wyrazie podstawowym: but. Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie
    i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Określanie wielkości przedmiotów.
  • Wprowadzenie cyfry 5, kształtowanie pojęcia liczby 5 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.