TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LISTOPAD DLA PIĘCIOLATKÓW GR. VII
Tydzień I
Temat kompleksowy: : Piękna nasza Polska cała
Cele ogólne:
- Rozpoznawanie i podawanie nazw symboli narodowych.
- Rozwijanie sprawności ruchowej. Przestrzeganie reguł zabawy.
- Kształtowanie poczucia rytmu. Rozwijanie pamięci słuchowej.
- Wprowadzenie litery i, I na wyrazie podstawowym: igła. Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat utworu.
Tydzień II
Temat kompleksowy: Szacunek dla innych
Cele ogólne:
- Rozumienie ciągu przyczynowo-skutkowego. Odpowiadanie pełnymi zdaniami na pytania. Rozpoznawanie emocji, rozróżnianie emocji pozytywnych i trudnych. Dopasowywanie ilustracji do odpowiednich fragmentów opowiadania.
- Wprowadzenie litery d, D na wyrazie podstawowym: deska. Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie
i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie. - Wprowadzenie cyfry 4, kształtowanie pojęcia liczby 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.
- Rozwijanie sprawności ruchowej. Utrzymywanie prawidłowej postawy ciała.
- Kodowanie i dekodowanie informacji.
Tydzień III
Temat kompleksowy: Coraz zimniej, coraz ciemniej
Cele ogólne:
- Rozpoznawanie zwierząt na ilustracjach. Podział na sylaby Odczytywanie piktogramów.
- Poszerzanie wiedzy na temat zwyczajów zwierząt leśnych. Klasyfikowanie ze względu na określoną cechę.
- Wprowadzenie litery e, E na wyrazie podstawowym: ekran. Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie
i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie. - Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach.
- Rozpoznawanie symboli pogodowych. Wyszczególnianie cech pogody.
Tydzień IV
Temat kompleksowy: Wszyscy jesteśmy mikołajami
Cele ogólne:
- Poszerzanie wiedzy na temat postaci Świętego Mikołaja.
- Dokonywanie syntezy głoskowej.
- Wprowadzenie litery u b, B na wyrazie podstawowym: but. Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie
i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie. - Określanie wielkości przedmiotów.
- Wprowadzenie cyfry 5, kształtowanie pojęcia liczby 5 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.