TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC STYCZEŃ DLA PIĘCIOLATKÓW GR. VII

Tydzień I

Temat kompleksowy: : Witamy Nowy Rok!

Cele ogólne:

  • Poszerzanie wiedzy na temat czasu i zegarów. Wypowiadanie się zgodnie z własnymi doświadczeniami.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej. Przestrzeganie reguł zabawy.
  • Wprowadzenie litery z, Z na wyrazie podstawowym: zegar. Wykazywanie koordynacji pozwalającej
    na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Uważne słuchanie opowiadania. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat utworu.
  • Wprowadzenie cyfry 7, kształtowanie pojęcia liczby 7 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.

Tydzień II

Temat kompleksowy: Pory roku, pory dnia

Cele ogólne:

  • Rozpoznawanie pór roku na ilustracjach.
  • Wprowadzenie litery n, N na wyrazie podstawowym: noc. Wykazywanie koordynacji pozwalającej
    na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Rozumienie znaczenia powiedzeń. Wyszukiwanie przeciwieństw.
  • Poszerzanie wiadomości na temat zwierząt prowadzących nocny tryb życia.
  • Uczenie się odpoczynku. Słuchanie muzyki w ciszy.

Tydzień III

Temat kompleksowy: Uśmiechy dla babci i dziadka

Cele ogólne:

  • Wyrażanie się za pomocą impresji teatralnych. Znajomość zawodów wykonywanych przez dziadków.
  • Uważne słuchanie tekstów. Wypowiadanie się na temat treści utworu. Rozpoznawanie emocji, rozróżnianie emocji pozytywnych i trudnych. Dopasowywanie ilustracji do odpowiednich fragmentów opowiadania.
  • Wprowadzenie litery ł, Ł na wyrazie podstawowym: łata. Wykazywanie koordynacji pozwalającej
    na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Wprowadzenie cyfry 8, kształtowanie pojęcia liczby 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.
  • Rozpoznawanie figur geometrycznych.

Tydzień IV

Temat kompleksowy: Tak mieszkamy

Cele ogólne:

  • Posługiwanie się adresem.
  • Orientowanie się na kartce.
  • Rozpoznawanie przedmiotów na ilustracjach. Analiza sylabowa wyrazów.
  • Wprowadzenie litery k, K na wyrazie podstawowym: kaktus. Wykazywanie koordynacji pozwalającej
    na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Rozpoznawanie nominałów pieniężnych.