TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC STYCZEŃ DLA PIĘCIOLATKÓW GR. VII
Tydzień I
Temat kompleksowy: : Witamy Nowy Rok!
Cele ogólne:
- Poszerzanie wiedzy na temat czasu i zegarów. Wypowiadanie się zgodnie z własnymi doświadczeniami.
- Rozwijanie sprawności ruchowej. Przestrzeganie reguł zabawy.
- Wprowadzenie litery z, Z na wyrazie podstawowym: zegar. Wykazywanie koordynacji pozwalającej
na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie. - Uważne słuchanie opowiadania. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat utworu.
- Wprowadzenie cyfry 7, kształtowanie pojęcia liczby 7 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.
Tydzień II
Temat kompleksowy: Pory roku, pory dnia
Cele ogólne:
- Rozpoznawanie pór roku na ilustracjach.
- Wprowadzenie litery n, N na wyrazie podstawowym: noc. Wykazywanie koordynacji pozwalającej
na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie. - Rozumienie znaczenia powiedzeń. Wyszukiwanie przeciwieństw.
- Poszerzanie wiadomości na temat zwierząt prowadzących nocny tryb życia.
- Uczenie się odpoczynku. Słuchanie muzyki w ciszy.
Tydzień III
Temat kompleksowy: Uśmiechy dla babci i dziadka
Cele ogólne:
- Wyrażanie się za pomocą impresji teatralnych. Znajomość zawodów wykonywanych przez dziadków.
- Uważne słuchanie tekstów. Wypowiadanie się na temat treści utworu. Rozpoznawanie emocji, rozróżnianie emocji pozytywnych i trudnych. Dopasowywanie ilustracji do odpowiednich fragmentów opowiadania.
- Wprowadzenie litery ł, Ł na wyrazie podstawowym: łata. Wykazywanie koordynacji pozwalającej
na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie. - Wprowadzenie cyfry 8, kształtowanie pojęcia liczby 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.
- Rozpoznawanie figur geometrycznych.
Tydzień IV
Temat kompleksowy: Tak mieszkamy
Cele ogólne:
- Posługiwanie się adresem.
- Orientowanie się na kartce.
- Rozpoznawanie przedmiotów na ilustracjach. Analiza sylabowa wyrazów.
- Wprowadzenie litery k, K na wyrazie podstawowym: kaktus. Wykazywanie koordynacji pozwalającej
na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie. - Rozpoznawanie nominałów pieniężnych.