TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LUTY DLA PIĘCIOLATKÓW GR. VII

Tydzień I

Temat kompleksowy: Z górki na pazurki

Cele ogólne:

  • Utrwalenie zasad bezpiecznych zabaw na śniegu.
  • Budowanie poprawnych zdań. Rozpoznawanie aktywności na ilustracjach.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej. Przestrzeganie reguł zabawy.
  • Wprowadzenie litery s, S na wyrazie podstawowym: Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Wprowadzenie cyfry 9, kształtowanie pojęcia liczby 9 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.

Tydzień II

Temat kompleksowy: Kurtyna w górę!

Cele ogólne:

  • Poszerzanie wiedzy na temat zawodów wykonywanych w teatrze.
  • Wprowadzenie litery w, W na wyrazie podstawowym: worek. Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Utrwalenie zasad zachowania się w teatrze.
  • Przeliczanie elementów. Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.
  • Kodowanie i dekodowanie informacji.

Tydzień III

Temat kompleksowy: W zdrowym ciele zdrowy duch

Cele ogólne:

  • Poszerzanie wiedzy na temat zdrowia.
  • Wprowadzenie litery r, R na wyrazie podstawowym: Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Rozumienie pojęcia równoliczności. Porównywanie objętości.
  • Wprowadzenie cyfry 0, kształtowanie pojęcia liczby 0 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.
  • Inicjowanie samodzielnej aktywności.

Tydzień IV

Temat kompleksowy: Zawody znane i nieznane

Cele ogólne:

  • Poszerzanie wiedzy na temat dawnych zawodów.
  • Wprowadzenie litery c, C na wyrazie podstawowym: Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Kształtowanie poczucia rytmu. Rozwijanie pamięci słuchowej.
  • Rozpoznawanie przedmiotów za pomocą zmysłu dotyku.
  • Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na rodzaj.