TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LUTY DLA PIĘCIOLATKÓW GR. VII
Tydzień I
Temat kompleksowy: Z górki na pazurki
Cele ogólne:
- Utrwalenie zasad bezpiecznych zabaw na śniegu.
- Budowanie poprawnych zdań. Rozpoznawanie aktywności na ilustracjach.
- Rozwijanie sprawności ruchowej. Przestrzeganie reguł zabawy.
- Wprowadzenie litery s, S na wyrazie podstawowym: Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
- Wprowadzenie cyfry 9, kształtowanie pojęcia liczby 9 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.
Tydzień II
Temat kompleksowy: Kurtyna w górę!
Cele ogólne:
- Poszerzanie wiedzy na temat zawodów wykonywanych w teatrze.
- Wprowadzenie litery w, W na wyrazie podstawowym: worek. Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
- Utrwalenie zasad zachowania się w teatrze.
- Przeliczanie elementów. Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.
- Kodowanie i dekodowanie informacji.
Tydzień III
Temat kompleksowy: W zdrowym ciele zdrowy duch
Cele ogólne:
- Poszerzanie wiedzy na temat zdrowia.
- Wprowadzenie litery r, R na wyrazie podstawowym: Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
- Rozumienie pojęcia równoliczności. Porównywanie objętości.
- Wprowadzenie cyfry 0, kształtowanie pojęcia liczby 0 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.
- Inicjowanie samodzielnej aktywności.
Tydzień IV
Temat kompleksowy: Zawody znane i nieznane
Cele ogólne:
- Poszerzanie wiedzy na temat dawnych zawodów.
- Wprowadzenie litery c, C na wyrazie podstawowym: Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie i pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
- Kształtowanie poczucia rytmu. Rozwijanie pamięci słuchowej.
- Rozpoznawanie przedmiotów za pomocą zmysłu dotyku.
- Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na rodzaj.