Czego uczymy się w marcu w grupie czterolatków?
1. W teatrze
2. Przedwiośnie
3. Wiosenne porządki
4. Skąd się biorą produkty ekologiczne- projekt ekologiczny
Umiejętności dziecka:
– Słucha z uwagą różnych tekstów
– Wykazuje zainteresowanie książkami
– Udziela odpowiedzi na pytania, stara się budować dłuższe zdania
– Opowiada historyjki obrazkowe
– Uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
– Podczas zabawy przestrzega zasad współdziałania w grupie
– Wie, kiedy może zwracać się o pomoc
– Używa zwrotów grzecznościowych
– Doskonali sprawność manualną- rysuje kredkami, rysuje na dużych powierzchniach, maluje na tkaninie, lepi z plasteliny, wycina nożyczkami, rysuje pastelami olejnymi
– Przelicza elementy w zakresie 5
– Próbuje nazywać figury geometryczne
– Określa długość przedmiotów
– Klasyfikuje przedmioty wg. jakiejś cechy
– Stara się nazywać za pomocą mimiki i gestów emocje
– Buduje z klocków, układa z klocków mozaiki
– Nazywa pierwsze wiosenne kwiaty
– Nazywa części rośliny
– Uczestniczy we wspólnym sadzeniu i sianiu roślin
– Wymienia nazwy popularnych ptaków
– Bawi się przy muzyce
– Śpiewa piosenki
– Poznaje zawody związane z teatrem
– Wie, jak należy zachować się w teatrze
– Wykorzystuje kukiełki do zabawy w teatr
– Jest zainteresowane ćwiczeniami z kodowania
– Wie, co to znaczy ,,ekologiczny”
– Wie jak powstaje ekologiczny chleb
– Je produkty zbożowe