TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC KWIECIEŃ DLA PIĘCIOLATKÓW GR. VII

Tydzień I

Temat kompleksowy: Na wsi i w mieście

Cele ogólne:

  • Uważne słuchanie wiersza. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat utworu.
  • Poszerzanie wiadomości na temat psów i kotów.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej. Przestrzeganie określonych reguł zabawy.
  • Klasyfikowanie ze względu na rodzaj. Rozwijanie umiejętności językowych.
  • Określanie położenia przedmiotów względem innych.

Tydzień II

Temat kompleksowy: Mali ekolodzy

Cele ogólne:

  • Poszerzanie wiedzy na temat ochrony środowiska.
  • Kształtowanie postaw proekologicznych.
  • Rozpoznawanie emocji, rozróżnianie emocji pozytywnych i trudnych. Dopasowywanie ilustracji do odpowiednich fragmentów opowiadania.
  • Kształtowanie poczucia rytmu. Rozwijanie słuchu muzycznego.
  • Odczytywanie piktogramów. Opracowanie zasad dotyczących zachowywania się w różnych miejscach.

Tydzień III

Temat kompleksowy: Pisanki, mazurki, palmy

Cele ogólne:

  • Poszerzanie wiedzy na temat symboli świąt wielkanocnych.
  • Wprowadzenie litery j, J na wyrazie podstawowym: Wykazywanie koordynacji pozwalającej na czytanie pisanie liter. Rozpoznawanie kształtów liter i pisanie wzorów i liter po śladzie.
  • Rozwijanie koncentracji uwagi.
  • Uczenie się odpoczynku. Słuchanie muzyki w ciszy.
  • Układanie historyjek obrazkowych.

Tydzień IV

Temat kompleksowy: Świat w książkach

Cele ogólne:

  • Poznanie zawodów bibliotekarza i księgarza.
  • Poszerzanie wiedzy na temat książek.
  • Przestrzeganie zasad obcowania z książkami.
  • Układanie i rozwiązywanie zagadek.
  • Wyrażanie się za pomocą impresji teatralnych.

Tydzień V

Temat kompleksowy: W kolorze biało-czerwonym

Cele ogólne:

  • Utożsamianie się z Polską.
  • Poszerzanie wiedzy na temat świąt narodowych.
  • Utrwalanie wiadomości o Warszawie – stolicy Polski.
  • Rozpoznawanie znaków graficznych liczb. Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.
  • Klasyfikowanie ze względu na kształt.