Czego uczymy się w maju w grupie czterolatków?

1. Nasza ojczyzna
2. Tutaj mieszkam
3. Nasi rodzice
4. Co słychać na wiosennej łące?

Umiejętności dziecka:

– Słucha z uwagą różnych tekstów, dostrzega w nich humor
– Udziela odpowiedzi na pytania, stara się budować dłuższe zdania
– Pokonuje nieśmiałość podczas wypowiedzi na forum grupy
– Zadaje pytania
– Uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
– Podczas zabawy przestrzega zasad współdziałania w grupie
– Stara się dbać o dobrą atmosferę w grupie
– Używa zwrotów grzecznościowych
– Nie zraża się porażką
– Doskonali sprawność manualną- rysuje kredkami, mazakiem, wycina nożyczkami, klei, lepi z plasteliny, maluje farbami, obrysowuje szablon
– Przelicza elementy w zakresie 5
– Próbuje nazwać figury geometryczne
– Buduje rytmy i je odtwarza lub uzupełnia
– Stosuje pojęcia: krótki, dłuższy, najdłuższy, coraz mniejszy, coraz większy
– Klasyfikuje i segreguje elementy
– Stara się nazwać za pomocą mimiki i gestów emocje
– Buduje z klocków
– Poszerza słownictwo związane z muzyką
– Bawi się przy muzyce, rozwiązuje zagadki słuchowe
– Śpiewa piosenki
– Gra na instrumentach perkusyjnych
– Poznaje legendę związaną z powstaniem państwa polskiego i innymi regionami Polski
– Rozpoznaje symbole narodowe: godło i flagę
– Wskazuje Polskę na mapie, wie, jak nazywa się stolica Polski i najdłuższa rzeka- Wisła
– Poznaje właściwości soli, eksperymentuje z solą i kolorową kredą
– Obserwuje przyrodę z wykorzystaniem lupy
– Rozpoznaje i nazywa członków rodziny, interesuje się zawodami wykonywanymi przez rodziców