Piątek, 19 czerwca 2020r.
Temat dnia: ”Tęczowy”
Cele ogólne:
– Utrwalanie poznanych kolorów;
– Rozwiązywanie zagadek tematycznych;
– Zapoznanie ze zjawiskiem tęczy;
– Usprawnianie sprawności fizycznej poprzez ćwiczenia gimnastyczne.
- “W krainie kolorów” – rozwiązywanie zagadek o kolorach. ( Przygotowujemy kartki w kolorach z zagadek)
Rodzic zaprasza dziecko do wspólnego rozwiązywania zagadek słownych. Dziecko rozwiązuje zagadki i wybiera koła w kolorze o którym mowa i podnosi do góry.
- w jakim kolorze mają butki krasnoludki(czerwony)
- powiedz, w jakim kolorze są gorące słońce i piasek nad morzem(żółty)
- w tym kolorze jest niebo i morze(niebieski)
- tego koloru szukaj na łące, jest nim trawa i żabki skaczące(zielony)
- taki kolor ma marchewka i pomarańcza(pomarańczowy)
- jakim kolorem pytam wszystkich maluje się fiołki lub śliwki(fioletowy)
- gdy zimą śnieg pada przez dzień cały świat staje się nagle…(biały)
- Film edukacyjny „Jak powstaje tęcza?” https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0
- „Tęcza” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.
Dziecko chodzi po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szuka koloru podanego przez Rodzica i dotyka go palcem. Gdy muzyka powraca, dziecko znów maszeruje.
- Filmik edukacyjny „Nauka kolorów z tęczą” https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU
- Praca z K2., 29 – kolorowanie piłek zgodnie z kodem.
- „Kolorowy świat” – zabawa plastyczna.
Rodzic przygotowuje dla dziecka na stoliku farby w kolorach: żółtym, zielonym, czerwonym, niebieskim. Dziecko ma za zadanie przygotowywać sobie kolory, mieszając dwie dowolnie wybrane przez siebie farby. Podaje nazwy powstałych kolorów. Maluje nimi obrazek na dowolny temat.
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
Część wstępna
– „Wakacje, wakacje” – zabawa ożywiająca. Dziecko swobodnie maszeruje po pokoju, na hasło: Wakacje! Zaczyna biegać, skakać, cieszy się.
Cześć główna
– „Morze, góry” – zabawa bieżna.
Dziecko swobodnie biega po pokoju. Na hasło: W góry! Naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unosząc kolana i wyciągając ręce w górę. Na hasło: Nad morze! – naśladuje ruchy pływania.
– „Przeprawa przez rzeczkę” – zabawa skoczna.
Dziecko ze skakanek układa dwie równoległe linie w odległości 0,5m od siebie. Linie te mają imitować dwa brzegi rzeki. Dziecko staje na jednym brzegu rzeki, przeskakuje przez rzekę, starając się nie nadepnąć na skakankę.
Część końcowa
– „Ruszamy na wakacje” – zabawa uspokajająca.
Dziecko siada na dywanie i opowiada, co ze sobą zabierze na wakacje.
- Karty pracy:
Układanka logiczna polegająca na dostrzeżeniu cech wspólnych i ułożeniu kolejnych ilustracji w odpowiedniej pozycji na tablicy, tak by zgadzały się kształtem i kolorem z oznaczeniami w nagłówkach.