Piątek dn. 19.06.2020 r.
TEMAT KOMPLEKSOWY: KOLORY LATA
TEMAT DNIA: ŻÓŁTY
Cele:
- Rozpoznawanie przedmiotów w kolorze żółtym.
- Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach.
- Wyrabianie poczucia rytmu, swobody i płynności ruchów.
- Odczuwanie satysfakcji ze wspólnej zabawy z rodzicem.
Żółty.
Dziecko słucha wiersza B. Czarnik “Żółty”
Złote świeci słoneczko, złote pachną owoce, Księżyc w okno zagląda I jaśniutke są noce. Jakiej kredki użyjesz, Aby gwiazdy rysować? Może żółtą wybierzesz? Nic nie szkodzi spróbować!
Odpowiedzi na pytania:
- Jak myślisz jaki jest kolor dzisiejszego dnia, w tym kolorze jest słońce?
Co jest żółte?
Dziecko ogląda obrazek “Dzień nad morzem”. Wskazuje i nazywa rzeczy w kolorze żółtym.
Żółta kraina.
Rodzic opowiada dziecku o Żółtej krainie: W Żółtej krainie zawsze świeci słoneczko. Wszyscy mają słoneczne miny. Mieszkają w żółtych domkach. W ogrodach, na drzewach rosną tam słodkie, żółte gruszki i jabłka. Rosną też piękne, żółte kwiaty: żonkile, kaczeńce i słoneczniki. Fruwają żółte motyle – cytrynki. Trawę skubią żółte kurczaczki. Po stawie pływają żółte kaczuszki. Na żółtym piasku bawią się dzieci. Wszystko jest tam w żółtym kolorze bo inaczej być nie może.
Odpowiedzi na pytania:
- Co rośnie na drzewach w Żółtej krainie?
- Jak się nazywają żółte motyle?
- Kto skubie trawę?
- Kto pływa po stawie?
Mój rowerek – zabawa naśladowcza.
Dziecko z rodzicem wybiera się na wycieczkę do Żółtej krainy. Pompują koła w swoich rowerach – ruchy ręką z góry do dołu. Sprawdzają czy koła się kręcą – ruchy okrężne ręką. Sprawdzają czy działają dzwonki – ruch palcem wskazującym w stronę kciuka, powtarzanie: dzyń, dzyń, dzyń.
Rowerek.
Dziecko i rodzic “wsiadają na żółte rowery” i naśladują jazdę przy piosence “Rowerek”.
https://www.youtube.com./watch?v=xPO73ZN-VoQ
Budujemy dom.
Dziecko buduje dom z żółtych klocków. Umieszcza w nim żółte zabawki.
Słoneczko.
Warunkiem pobytu w Żółtej krainie jest dobry humor i uśmiech na twarzy. Rodzic wycina z papieru duży okrąg z papieru taki, żeby zmieściła się w nim twarz. Wycina paski z papieru. Wspólnie z dzieckiem kolorują paski i okrąg na żółto. Dziecko tworzy słoneczko: dokleja paski – promienie do okręgu. Rodzic z dzieckiem robią sobie zdjęcia buzi w słoneczku.
Stań na żółtym.
Rodzic rozkłada na podłodze kartki w różnych kolorach. Wspólnie tańczą w rytm muzyki. Kiedy muzyka cichnie, stają na żółtych kartkach.
https://www.youtube.com./watch?v=lZX64po1bpY
Wesołe kaczuszki.
Rodzic wycina sylwety kaczuszek. Dziecko poruszając nimi wykonuje zadanie matematyczne: Po stawie pływały dwie kaczuszki, zawołały braciszka i siostrzyczkę. Oni też skoczyli do stawu i pływali z rodzeństwem. Ile kaczuszek pływało w stawie? Później jedna kaczuszka zobaczyła robaczka pod wodą i dała nurka. Ile teraz kaczuszek pływa w stawie?
Taniec kurcząt.
Dziecko przy muzyce – “Taniec kurcząt w skorupkach” M. Musorgskiego zamienia się w kurczaczka. Tańczy w rytm muzyki poruszając rękami – skrzydełkami, w których trzyma żółte chusteczki. Rodzice akompaniują mu potrząsając plastikową butelką z grochem, uderzając łyżkami o siebie i w tekturowe pudełka.
https://www.youtube.com/watch?v=pjXHbFcA3Ok