Środa, 24 czerwca 2020r.
Temat dnia: „Jedziemy w góry”
Cele ogólne:
– Poznanie polskich gór, jako miejsca do spędzenia wakacji;
– Rozwijanie umiejętności poruszania się w przestrzeni;
– Doskonalenie umiejętności plastycznych;
- „Tup odwiedza góry” – rozmowa na podstawie ilustracji.
(w tle słychać odgłosy górskiego potoku i śpiew ptaków). https://www.youtube.com/watch?v=aVIxvASZtzg
Rodzic w imieniu Tupa zwraca uwagę na cechy charakterystyczne krajobrazu górskiego, zwierzęta mieszkające w górach, tradycyjny strój regionalny mieszkańców gór. Dziecko wypowiada się na podstawie własnych doświadczeń, co można robić w górach podczas wakacji.
- Oglądanie filmu edukacyjnego „Bezpieczeństwo w górach”
https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
Rozmowa na temat filmu.
- „Górskie kamyki” – zabawa matematyczna. Dziecko ma przygotowane figury geometryczne. Rodzic układa rytmy dwu- i trzyelementowe, a zadaniem dziecka jest je kontynuować
- „Góry” – zabawa plastyczna. Dziecko ma kartkę z kolorowej gazety – miesięcznika. Stara się wydzierać palcami kształt stożka. Następnie wszystkie wydarte stożki dziecko nakleja na duży arkusz szarego papieru – w ten sposób powstają góry. Na koniec dorysowuje elementy krajobrazu górskiego – zwierzęta, słońce, chmury, ludzi, rośliny.
- „Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna. Dziecko ma obrazek przedstawiający coś, co wiąże się z górami, np. zwierzęta, mieszkańcy w strojach regionalnych. Każdy obrazek po drugiej stronie ma narysowane nieregularne linie dzielące obrazek na 5 części. Dziecko przygląda się obrazkowi, rozcina go po narysowanych liniach i stara się go złożyć. Na koniec nakleja obrazek na kartkę.
- Zestaw zabaw ruchowych przy piosence: „Góry”
https://www.youtube.com/watch?v=XRCIk05W7IM
- „Z góry i pod górę” – zabawa ruchowa ilustracyjna. Rodzic wybija rytmy. Pierwszy bardzo wolny – dziecko naśladuje ciężki chód, drugi szybki – ósemkowy – dziecko naśladuje zbieganie z góry. Przy rytmie umiarkowanym maszeruje w różnych kierunkach po pokoju.
- „Skoki kozicy” – zabawa ruchowa z elementem przeskoku. Rodzic rozkłada kółka w takiej odległości, by dziecko musiało przeskoczyć z jednego na drugie. Dziecko staje przed wskazanym kółkiem i przeskakując z jednego kółka na drugie, przechodzi na drugą stronę pokoju.
- „W górach” – Opowieść ruchowa
Rodzic zwraca się do dziecka:
– Pakujemy namiot i plecak, wyruszamy w góry. Lecimy samolotem.- wyciągamy ręce na boki i biegniemy na palcach.
– Lądujemy – przechodzimy do przysiadu.
– Idziemy górską ścieżką. Słuchamy śpiewu ptaków – Rodzic naśladuje dzięcioła (stuk – puk), kukułkę (ku – ku); dziecko powtarza.
– Nagle, ojej! Potykamy się o wystający kamień. Boli nas kolano. Musimy je rozmasować – rozcieramy kolana.
– Jesteśmy na szczycie. Jaki piękny widok – rozglądamy się.
– Na pamiątkę zrobimy zdjęcie – prowadzący występuje w roli fotografa.
- Karty pracy:
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/WAKACYJNE-KARTY- PRACY-zestaw-1.pdf