Wtorek dn. 13.04.2021 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: Z KULTURĄ ZA PAN BRAT

TEMAT DNIA: W ŚWIECIE FILMU

Cele: 

  1. Poznanie etapów powstawania filmu animowanego.
  2. Uważne słuchanie poleceń i wykonywanie ich. 

Zabawa z piosenką “Pszczółka Maja”

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

Co to jest film?

Dziecko wypowiada się na temat: co to jest film?. Ogląda zdjęcie kamery filmowej. 

 

 

Rodzic tłumaczy, że kamera służy do nakręcania filmów. Objaśnia, że film animowany składa się z serii zdjęć, które przedstawiają następujące po sobie fazy ruchu. Zdjęcia te w czasie projekcji filmu dają wrażenie żywego obrazu.

Jak powstaje film animowany?

Rodzic rysuje na oddzielnych kartkach kilka takich samych kotów, różniących się tylko położeniem ogona (ogon pod kątem prostym, kolejny obrazek – ogon pod kątem 70 stopni itp). Rodzic szybko zmienia kolejne kartki, na których kot jest statyczny, a ogon się porusza. Dziecko ogląda filmik “Jak powstają nasze animacje?” i omawia z rodzicem etapy powstawania filmu animowanego.

https://www.youtube.com/watch?v=z-gY_hqaWh4

Tworzymy swój film

Dziecko nagrywa za pomocą kamery w telefonie swój film – scenkę z domu i ogląda go z rodzicami.

W kinie

Rodzic pokazuje dziecku ilustrację sali kinowej i odwołując się do doświadczeń dziecka, prosi o jej opisanie

 

 

Dziecko odpowiada na pytania:

  1. Kto może przyjść do kina?
  2. Co trzeba mieć, by wejść do sali kinowej?
  3. Jak trzeba zachowywać się w kinie?

Filemon i Bonifacy

Dziecko słucha wiersza czytanego przez rodzica.

“Filemon i Bonifacy”
Urszula Machcińska

Tu są uszka, tam ogonek.
Proszę: oto Filemonek.
Prawie cały jak śnieg biały.
Taki śliczny kotek mały.
Dzieci lubią tego kotka.
Chce go głaskać, kto go spotka.
Jest tam jeszcze Bonifacy.
Czuje się jak w kociej pracy.
Filemona wciąż pilnuje,
Bo ten cały czas figluje.
Bonifacy ma futerko
Całe lśniące jak lusterko.
Lubi mięsko, ciepłe mleczko,
Kocią karmę i jajeczko.
Odwiedź kiedyś koty oba.
Każdy z nich Ci łapkę poda.
Chyba, że będą zmęczone.
Może miały trudny dzionek? 

Dziecko odpowiada na pytania rodzica:

  • Jak nazywają się bohaterowie wiersza?
  • Jak wygląda Filemon?
  • Jak wygląda Bonifacy?
  • Co lubią robić koty z wiersza?

Rodzic zaprasza dziecko do obejrzenia jednego odcinka filmu “Przygody kota Filemona”. Po obejrzeniu pyta dziecko, czy rozpoznało bohaterów i prosi o opowiedzenie ich przygód.

https://www.youtube.com/watch?v=hjq7_uUIwHo

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

  1. Wiatr i deszcz – rodzic daje dziecku apaszkę, a na podłodze rozkłada gazetę. Na słowa: wiatr – dziecko biega i wymachuje apaszką nad głową; na hasło: deszcz – dziecko zakłada apaszkę na głowę i staje na gazecie. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.
  2. Jaki piękny kwiat – rodzic kładzie na podłogę kolorową chustkę – kwiat. Dziecko biega po pokoju, ramionami naśladując ruch skrzydeł owada. Na hasło: Pszczółka na kwiatek – dziecko klęka na kwiatku, opiera się rękoma o podłogę, ugina ręce w łokciach i zbliża nos do chustki leżącej na podłodze. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.
  3. Kolorowy motyl – dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, trzymając kolorową apaszkę nad głową (dwiema rękami za rogi). Wykonuje skłony boczne tułowia, chustka naśladuje latającego nad głową motyla. Po chwili robi skłony do przodu i do tyłu. Zabawę powtarzamy wielokrotnie.
  4. Złap motyla – dziecko porusza się w podskokach po pokoju. Na hasło: Motylek leci – wyrzuca chustkę w górę, a następnie próbuje ją złapać. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.
  5. Co potrafi chusteczka – dziecko pokazuje, co potrafi chusteczka:
  • latać – dziecko podrzuca chustkę wysoko do góry;
  • krążyć – przekłada z ręki do ręki, z przodu do tyłu;
  • podskakiwać – dotyka jednym rogiem chusteczki do podłogi i podrywa ją do góry;
  • rysować koła – zatacza koła raz prawą a raz lewą ręką;
  • tańczyć – dziecko tańczy z chustką.