Tydzień I
Temat kompleksowy: Tydzień kinematografii
Cele ogólne:
- Poznanie etapów powstawania filmu i ludzi, którzy go tworzą np. scenarzysta, reżyser, dźwiękowiec …
- Zapoznanie ze sprzętem i pracą operatora filmowego
- Poznanie dawnego kina – niemego
- Poznanie zasad kulturalnego zachowania się w kinie
- Rozwijanie umiejętności aktorskich
- Rozpoznawanie litery „k”, „K”, rozwijanie słuchu fonematycznego, analizy sylabowej, określanie głoski w nagłosie
Tydzień II
Temat kompleksowy: Zima tuż – tuż
Cele ogólne:
- Zachęcanie dzieci do dbania o zdrowie poprzez odpowiedni ubiór, bezpieczne zabawy na dworze
- Poznanie właściwości śniegu i lodu, zapoznanie z pojęciami szadzi i mgły; rozwijanie wyobraźni i umiejętności wypowiadania się na temat otaczającej przyrody; zabawy badawcze, wyciąganie wniosków z eksperymentów
- Uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej
- Rozpoznawanie litery „r”, „R”, rozwijanie słuchu fonematycznego, analizy sylabowej, określanie głoski w nagłosie i wygłosie wyrazów
- Rozpoznawanie cyfry 6, określanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby
Tydzień III
Temat kompleksowy: Przygotowania do świąt
Cele ogólne:
- Poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia; aktywne włączenie się w przygotowania do świąt – porządki w domu i przedszkolu, ubieranie choinki, przygotowanie ozdób świątecznych
- Wdrażanie do niesienia pomocy osobom potrzebującym
- Śpiewanie kolęd i pastorałek
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich i wypowiadania się na ich temat
- Utrwalenie poznanych liter drukowanych wielkich i małych, rozwijanie słuchu fonematycznego
Tydzień IV
Temat kompleksowy: Nasze ciało
Cele ogólne:
- Utrwalenie części ciała, poznanie roli niektórych organów
- Poznanie zmysłów człowieka oraz narządów zmysłów; odkrywanie nowych smaków; kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych przedmiotów
- Wdrażanie do utrzymania czystości ciała
- Poznanie dyscyplin sportów zimowych, zasad zdrowego stylu życia; aktywność fizyczna na świeżym powietrzu
- Rozpoznawanie litery „y”, „Y”, rozwijanie słuchu fonematycznego, określanie głosek w śródgłosie i wygłosie